Jak oszczędzać na rozrywce
Jak oszczędzać na rozrywce?
14 kwietnia 2021
Wiosenne opryski drzew i krzewów owocowych
Wiosenne opryski drzew i krzewów owocowych
14 kwietnia 2021
Show all

Dlaczego Dieta Śródziemnomorska jest dla Ciebie dobra?

Dlaczego Dieta Śródziemnomorska jest dla ciebie dobra?

Dlaczego Dieta Śródziemnomorska jest dla ciebie dobra?

Dieta śródziemnomorska jest od wielu lat polecana przez dietetyków i lekarzy dzięki wszystkim korzyściom zdrowotnym, jakie zapewnia dieta. Jest to również dieta preferowana przez ludzi w każdym wieku ze względu na pyszne i niedrogie opcje, jakie zapewnia ta dieta. Jednak dla osób starszych i starszych dieta śródziemnomorska ma wiele zalet, takich jak zmniejszenie ryzyka choroby Alzheimera.

Jak to zostało zbadane?

W 1980 r. Profesor o imieniu Ancel Keys badał zgony związane z sercem w wielu różnych krajach. Keys odkrył, że zgony związane z układem sercowo-naczyniowym były znacznie wyższe w Grecji, Włoszech i Japonii, podczas gdy były one znacznie większe w Stanach Zjednoczonych i Finlandii. Następnie zbadano śródziemnomorski styl życia i dietę w nadziei na lepsze zrozumienie, dlaczego ludzie na tym obszarze żyli dłużej i zdrowiej. Stwierdzono, że dieta odgrywa dużą rolę.

Dlaczego Dieta Śródziemnomorska jest dla ciebie dobra?
Dlaczego Dieta Śródziemnomorska jest dla ciebie dobra?

Co to obejmuje dieta śródziemnomorska?

Bogata w warzywa, owoce, rośliny strączkowe, ziarna i groch, dieta śródziemnomorska zawiera wiele wysoce preferowanych pokarmów, w tym kurczaka i ryb. Czerwone mięso jest zwykle eliminowane z diety śródziemnomorskiej, jak również z tłuszczów nasyconych. Zaleca się dobre tłuszcze z oliwy z oliwek i orzechów. Czerwone wino jest również dozwolone przy okazji, dzięki jego właściwościom przeciwzapalnym. Styl życia jest również częścią tej diety i zaleca się ćwiczenia, aktywność i zakaz palenia. Trzymanie się z dala od słodyczy jest również ważną częścią tej zmiany stylu życia, ponieważ uważa się, że rafinowane cukry zwiększają stan zapalny w organizmie. Ta dieta obejmuje wypas na zdrowej żywności przez cały dzień. Te, które zapewniają korzyści żywieniowe, będąc jednocześnie dla ciebie zdrowiem.

Proporcje w diecie śródziemnomorskiej
Proporcje w diecie śródziemnomorskiej

Proporcje w diecie śródziemnomorskiej

Oprócz spożywania dużej ilości warzyw, owoców, zbóż i chudego białka dieta śródziemnomorska zaleca stosowanie kontroli porcji. Zamiast jeść trzy bardzo duże posiłki każdego dnia, sugeruje się podawanie mniejszych posiłków przez cały dzień. Każdy posiłek powinien zawierać szczegóły diety, ale porcje powinny pozostać małe. Zasadniczo wystarczy, aby zaspokoić głód, ale nie przytłoczyć ciała. Przejadanie się nie tylko prowadzi do otyłości, ale także serce musi ciężej pracować, aby strawić duży posiłek. Jest to szczególnie ważne, jeśli posiłek jest bogaty w tłuszcze nasycone i trudno strawne składniki, takie jak czerwone mięso.

Więcej osób żyjących w społeczeństwie zachodnim może być stresujące i niezdrowe. Ponieważ choroby serca są główną przyczyną śmierci w Stanach Zjednoczonych, a problemy takie jak demencja i choroba Alzheimera są tak powszechne, coraz więcej seniorów, opiekunów i lekarzy zaleca zdrową dietę, aby pomóc w walce z problemami. Bezdech senny, otyłość, wysokie ciśnienie krwi i rak są również powszechnymi problemami, ale często można im zapobiec, stosując dietę taką jak dieta śródziemnomorska.

1 Comment

  1. grekofanka pisze:

    Moja ulubiona dieta! Kocham Grecję i wszystko co z nią związane! Pozdrawiam!