Dieta Samuraja – zasady, efekty, jadłospis

Włochy mniej znane
Włochy mniej znane. 5 miejsc idealnych na wakacje z dziećmi bez tłumów.
29 listopada 2021
Dieta norweska - czym jest i dlaczego jest tak popularna
Dieta norweska, jadłospis, opinie, efekty, menu
1 stycznia 2022
Pokaż wszystko

Dieta Samuraja – zasady, efekty, jadłospis

Dieta Samuraja

Dieta Samuraja/foto: canva.com

- Reklama -

Dieta Samuraja to kolejna prezentowana przez nas alternatywna forma odżywiania, dla którzy poszukują najbardziej dogodnej i komfortowej dla siebie diety. Omawiana dieta zyskała popularność na świecie dzięki książce trenera i dietetyka Nate Miyaki. Czym jest dieta Samuraja, jakie są jej zasady, komu jest dedykowana i jak wygląda przykładowy jadłospis? Tego dowiecie się z naszego artykułu.

Dieta Samuraja co to takiego?

Dieta Samuraja bazuje na japońskiej tradycyjnej kuchni. Jej kluczem jest zrównoważone łączenie składników i wyjście poza schematyczny sposób myślenia. Dieta ta jest zbliżona do diety paleo, jest wysokobiałkowym sposobem odżywania z bezglutenowymi węglowodanami. Dieta Nate Miyaki trwa trzy miesiące, pozwala nie tylko poprawić ogólną kondycję ciała, ale także zrzucić nadprogramowe kilogramy oraz wyrzeźbić sylwetkę.

Dla kogo?

Dieta samurajska dedykowana jest przede wszystkim osobom uprawiającym aktywnie sport. Nie bez powodu uważana jest za dietę sportowców. Stosować mogą jednak ją Ci, którzy po prostu prowadzą aktywny tryb życia. Posiłki w tej diecie powinny być dostosowane do ćwiczeń. Jadłospis jest również układany indywidualnie pod potrzeby, tryb życia i rodzaj treningów danej osoby. Osoby chcące dzięki tej diecie schudnąć, muszą pamiętać, że należy bardzo dużo ćwiczyć podczas tej kuracji, w innym wypadku nadwyżki energii osadzą się w postaci tkanki tłuszczowej – a tego od diety przecież się nie oczekuje. Warto więc na dietę samuraja decydować się pod okiem specjalisty, dietetyka który odpowiednio dopasuje harmonogram posiłków pod styl życia osoby decydującej się na dietę. Warto też zakupić karnet na siłownię.

Zasady diety samuraja

Dieta Nate Miyaki umożliwia zrzucenie 1-2 kilogramów w ciągu tygodnia. Wyklucza całkowicie spożywanie przetworzonej żywności oraz przemysłowego nabiału, na rzecz naturalnych produktów. Zgodnie z założeniami, trening powinien być wykonywany na czczo, zaś węglowodany należy spożywać popołudniu. Co można jeść podczas diety Samuraja? Według zasad należy spożywać chude i dobrej jakości mięso, a także ryby i inne owoce morza. Mimo nierekomendowania przemysłowego nabiału można spożywać jaja. W jadłospisie powinny znaleźć się również owoce i warzywa (z wykluczeniem tych, które zawierają skrobię). Jako źródło zdrowego tłuszczu wskazuje się wspominane już ryby (najlepiej morskie), a także nasiona, orzechy (ale nie orzeszki ziemne) i nierafinowane oleje. Dieta Samuraja rekomenduje także spożywanie bezglutenowych węglowodanów, czyli: kaszy gryczanej, białego ryżu i komosy ryżowej. Istotne jest, aby potraw nie przyprawiać solą i cukrem. Można natomiast sięgać po przyprawy ziołowe. Należy spożywać także duże ilości wody 2-3 l. dziennie, a także pić herbaty ziołowe, czy napoje izotoniczne.

Czego należy unikać?

Sukcesem każdej diety jest przestrzeganie zasad. Czego zatem należy unikać podczas diety samuraja, aby była ona skuteczna? Nie należy jeść wspomnianych już wcześniej przetworzonych produktów, czyli nasza mikrofala powinna zrobić sobie przerwę i nie kupujemy gotowych dań. Ponadto należy zrezygnować z margaryny, czipsów, słodyczy, czy majonezu. Wszelkie słodzone napoje, biały cukier, a nawet mleko powinno zostać usunięte z naszego jadłospisu. Ponadto unikamy: suszonych owoców, roślin strączkowych, produktów zawierających gluten, oleju słonecznikowego (a także arachidowego oraz sojowego) i alkoholu.

Dieta Samuraja zalety i wady

Każda dieta może być rozpatrywana pod kątem wad i zalet. Sprawdźmy, co przemawia za stosowaniem diety, która jest bohaterką niniejszego artykułu, a co stanowi jej wadę.

Zalety

  • dostępność produktów (nie ma tu wyszukiwanych i skomplikowanych egzotycznych produktów),
  • redukcja wagi,
  • dla nieaktywnych motywacja do ćwiczeń, aby uzyskać wymarzone efekty diety,
  • skuteczne modelowanie sylwetki,
  • wyrobienie nawyku zdrowego odżywiania, dzięki eliminacji z posiłków przetworzonej żywności.

Wady

  • dieta Samuraja może obrócić się przeciwko nam jeśli, zrezygnujemy z treningów – wtedy zamiast upragnionej sylwetki, nagromadzimy tłuszcz i dodatkowe kilogramy. Należy więc przede wszystkim skupić się na intensywnych ćwiczeniach,
  • omawiana dieta nie jest dla wszystkich, powinny ją unikać osoby zmagające się z takimi schorzeniami, jak: alergie pokarmowe i dolegliwości układu pokarmowego, wrzody żołądka i dwunastnicy, choroby jelita cienkiego, choroby autoimmunologiczne, refluks oraz osoby, którym towarzyszy poczucie braku energii oraz pacjenci leczący się na depresje lub inne negatywne zaburzenia psychiczne.

Dieta Samuraja – przykładowy jadłospis

Jadłospis diety Samuraja nie jest skomplikowany, dzięki dostępności produktów. Co zatem można zjeść w ciągu dnia?

  • Śniadanie: omlet z pomidorami i oliwkami,
  • II Śniadanie: tatar z łososia z sałatką z awokado,
  • Obiad: polędwiczki wieprzowe z ryżem i warzywami,
  • Kolacja: ryba gotowana na parze, sałatka z duszonej kapusty, komosa ryżowa.

Dieta Samuraja to bardzo atrakcyjna alternatywa na odżywianie się z zastrzeżeniem, że najwięcej pożytku przynosi tym, którzy regularnie i intensywnie ćwiczą. W przeciwnym wypadku, jej efekty nie będą zadowalające dla tych, którzy unikają sportu.

Zobacz inne nasze diety:

Dieta lekkostrawna

Dieta keto

- Reklama -

Komentarze są wyłączone.